Když se objeví nejistota....

Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA

Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA

Na poradnu se lidé obracejí v situaci, kdy zvažují péči o svého blízkého, či již dlouhodobě pečují a objeví se u nich dotazy nebo nejistota.

Poradna nabízí podporu a pomoc v závažných situacích, které blízcí nemocných řeší.

Pomůže zprostředkovat:

– poskytnutí informací o průběhu, podmínkách a možnostech domácí hospicové péče a principech paliativní péče

– poskytnutí kontaktů a zprostředkování dostupných služeb v oblasti péče o nemocného (např. domácí hospicové péče, zdravotní služby, pečovatelské služby, osobní asistence, půjčovny zdravotních pomůcek)

– poskytnutí informací týkajících se vzniku nároku na příspěvek na péči, ošetřování člena rodiny či náhradního volna v zaměstnání

– doprovázení  nemocného i rodiny v těžké životní situaci (zvládání péče, psychohygiena, prostor pro sdílení obav, starostí, smutku, sdílení vzpomínek aj.)

– podpora komunikace s nemocným i pečujícími o jejich situaci, potřebách a přáních

– zprostředkování psychologického poradenství

– zprostředkování služeb duchovního

– poskytnutí praktických informací jak postupovat při úmrtí doma

– sociální pracovník je pověřen jednáním se zájemcem o službu

Služba odborného sociálního poradenství je poskytována bez úhrady.

Co nabízíme:

Termíny kurzů pro ty, kdo doma pečují: 6.6.2024,19.9.2024,21.11.2024

  • Praktické i teoretické poradenství ohledně všeho, co souvisí s péčí – u Vás doma anebo v našem obýváčku – včetně praktického nácviku všeho, co je pro Vás důležité.
  • Základní krizová intervence – telefonická i osobní – zajišťuje proškolený sociální pracovník.
  • Poradci pro pozůstalé pomohou se vším, co je potřeba ve chvílích po úmrtí.
  • Svépomocné skupiny pozůstalých fungují na principu sdílení, kdy rozhovor s těmi, kteří procházejí podobnou situací, může být uklidňující.
 

Aktuální termíny setkání na rok 2024:
22.5., 19.6.,18.9., 16.10.,14.11.,4.12.2024

 
setkání pozůstalých

Smlouva

Společně se dohodneme na jednotlivých krocích spolupráce zohledňujících vaše potřeby. Vytvoříme individuální plán, kde specifikujeme, co kdo a kdy udělá, aby byla poskytována adekvátní pomoc.

Uzavřeme písemnou nebo ústní smlouvu, která definuje dohodnuté kroky a závazky.

Ukončení smlouvy

  • Úmrtím opečovávané osoby
  • Uplynutím lhůty stanovené ve smlouvě
  • Vypovězením ze strany klienta

Zajišťujeme flexibilitu a otevřenou komunikaci, aby bylo možné přizpůsobit plán měnícím se potřebám a situacím.

Stížnosti

Náměty, připomínky nebo stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby odborného sociálního poradenství mohou podat zájemci o službu, uživatelé služby nebo ostatní osoby.

  • Služba má stanovena vnitřní pravidla, kterými se řídí vyřizování stížností.
  • Stížnost lze podat ústně nebo písemně na výše uvedených kontaktech.
  • Stížnost lze podat rovněž anonymně.
  • Standardně bývají stížnosti řešeny v co nejkratší lhůtě, standardně do 30 dnů a to adekvátně způsobu podání.

Srdečně zveme na akci SWAP

Srdečně vás zveme na swap, jehož celý výtěžek podpoří náš mobilní hospic. Co je swap? Swap je bezpeněžní výměna. Přinesete věci, které už doma nepotřebujete (čisté, bez děr a funkční),

Více informací

Vernisáž v on-line světě

Měli jsme tu čest uspořádat s paní doktorkou Ingrid Santariusovou dvě krásné vernisáže – jednu přímo u nás v Domečku a druhou v obechradek. Nejprve bychom chtěli srdečně poděkovat za

Více informací